Skip to Store Area:

Pasul 1 Pasul 2 Pasul 3

Incepand cu data de 25 mai 2015, magazinul nostru nu se va mai aproviziona cu carti noi. Mai puteti comanda cartile de pe site pana la epuizarea stocului, sau insemne ortodoxe autoadezive in cantitate nelimitata. Va multumim pentru intelegere!

Cinstirea Sfintelor Icoane în Ortodoxie

Mai multe imagini

Cinstirea Sfintelor Icoane în Ortodoxie

Rezumat: Bisericile, paraclisele si casele credinciosilor crestin-ortodocsi sunt impodobite cu icoane. Marturii ale credintei si evlaviei crestinilor, icoanele s-au pastrat cu sfintenie din cele mai vechi timpuri pana in zilele noastre dovedind statornicia Bisericii in credinta cea adevarata.
Editura Trinitas
An Aparitie 2008
Nr. Pagini 435
Limba Română
Dimensiuni (mm) 163 x 223 x 24
Tip Coperta Flexibila
Greutate (kg) 0.7070
Cod Produs TRI-9789731550411
42,00 RON
Cantitate in stoc:
1 buc.
Produsul poate fi expediat in aceeasi zi daca plasati comanda pana la ora 12:00.

Cumpără acum Cinstirea Sfintelor Icoane în Ortodoxie!

Add Items to Cart Cumpara

Acest produs face parte din următoarele categorii: : Cărți : : Iconografie : : Istorie :

Descriere Detaliată

Inchinarea la sfintele icoane ale Mantuitorului, Maicii Domnului, ingerilor si sfintilor este o invatatura de baza a Bisericii Ortodoxe. Sfintele icoane in care este reprezentat Mantuitorul au la baza dogma intruparii Fiului lui Dumnezeu, aceasta fiind o marturie a faptului ca Fiul lui Dumnezeu s-a intrupat cu adevarat. Daca n-am infatisa pe Iisus Hristos in icoane ar insemna ca negam firea Sa cea omeneasca, viata Sa pe pamant si rastignirea.
Icoanele reprezentand pe Mantuitorul sunt in stransa legatura cu cele ce infatiseaza pe Maica Domnului.
Pictarea in icoane a Maicii Domnului in Biserica Ortodoxa se face intr-o forma care conduce pe credincios la marea taina care s-a savarsit prin Ea - adica la intruparea Fiului lui Dumnezeu.
Invatatura Bisericii noastre ortodoxe este clara in formarea tipului de iconografie a Sfintilor si a martirilor, care au trait "viata cea noua in Hristos" si luptand au castigat in aceasta viata "cununa cea nestricacioasa a vietii celei ceresti". Fiecare sfant a devenit pentru crestin un model de renastere in Hristos. Figurile lor nu sunt infatisate in icoane ca fiind materiale, cum sunt cele dinainte de har, ci ca unele care exprima sfintenia adica ca unii care au slava in ceruri.

Vechiul Testament - Inceputul cinstirii icoanelor
Cinstirea icoanelor are o baza si in Scriptura Vechiului Testament cand Moise a primit porunca din partea lui Dumnezeu sa puna chipurile heruvimilor la chivotul legii, in fata carora poporul se inchina cazand cu fata la pamant si in fata carora se aduceau jertfe. Odata cu intruparea Domnului, cand descoperirea dumnezeiasca s-a implinit, Biserica crestina a continuat si amplificat cinstirea sfintelor icoane intr-un context nou superior. In sfanta icoana Biserica crestina n-a vazut numai o podoaba in general, ci cuvantul Sfintei Scripturi exprimat pe intelesul fiecarui om. Urmand legatura stransa a cultului Bisericii si evlavia credinciosilor, sfintele icoane au continuat viata si traditia Bisericii exprimand invatatura ei conform cu posibilitatile caracteristice fiecarei epoci. In primele veacuri crestine, in timpul persecutiilor, iconografia a avut un caracter simbolic si alegoric. Picturile din catacombe folosesc simboluri ca pestele, ancora, mielul etc. Nu lipseau de aici nici reprezentarile biblice, care, cu toata naivitatea lor, intareau pe credinciosi si le incalzeau credinta in atotputernicia lui Dumnezeu.
Literele grecesti alfa si omega, care in perioada persecutiilor aminteau de vesnicia si dumnezeirea Mintuitorului. Victoria restabilirii cinstirii sfintelor icoane, alaturi de celelalte invataturi ale Sfintei Biserici este sarbatorita in fiecare an de catre toate Bisericile Ortodoxe in Duminica Ortodoxiei, prima Duminica din Postul Sfintelor Pasti.
Sfintele icoane sunt departe de a fi legate intr-un fel oarecare de idolatrie, iar multe dintre ele sunt executate cu maiestrie, ferecate in aur si argint, si niciodata credinciosul ortodox nu a confundat pe Dumnezeu cu aurul si cu argintul icoanei care reprezinta chipul lui Dumnezeu.

Arta iconografica - exprimarea vizibila a cuvantului Domnului
Iconografia Bisericii Ortodoxe nu este numai o simpla arta, ci o arta religioasa, prin care se exprima in mod vizibil cuvantul lui Dumnezeu. Ea infatiseaza evenimente din istoria mantuirii noastre care s-a facut prin Hristos Domnul. Intreaga atmosfera picturala in Biserica este dominata de lumina invierii. Continutul picturii ortodoxe reprezinta un cer si un pamant nou, anume acela al lucrarii mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos. Ea arata omul si lumea regenerata prin harul divin. Locuitorii acestei lumi sint ingerii si sfintii. Iconografia ortodoxa nu are in centrul personalitatea artistului, ci cauta mai degraba sa exprime semnificatia evenimentului pictat din revelatia divina. Prin ea se exprima crezul sfintei noastre Biserici. Cand vorbim despre personalitatea unui pictor bisericesc, intelegem puterea lui de a exprima cat mai profund si mai clar idealurile sprirituale ale credintei ortodoxe. Fiind o arta spirituala, liturgica si teologica ea infatiseaza temele in profunzime si nu impresioneaza pe cei ce se marginesc la suprafata lucrurilor.
Continutul transcendent al icoanelor in Biserica noastra nu este frumusetea naturala. Si cel mai putin initiat in problema de arta va putea face cu usurinta deosebirea intre o icoana ortodoxa si o pictura antica deoarece idealul picturii ortodoxe este exprimarea sfinteniei. Fiind o arta liturgica sfintele icoane contribuie la intelegerea si rostul intregului cult divin. Iconografia ajuta credinciosul sa inteleaga ceea ce se savarseste in cadrul cultului divin. Daca iconografia ortodoxa s-ar margini la frumusetea naturala, nu s-ar putea ridica la asemenea inaltimi duhovnicesti. Sfintele icoane, in afara de prezentarea celor tainice infatiseaza si alte scene din viata Mantuitorului, a Maicii Domnului si a Sfintilor. Acestea nu raman destinate numai celor care nu stiu carte, ca prin vederea lor sa-si aminteasca de faptele celor care au slujit pe Dumnezeu. Ele indeamna la urmarea pildei acestor slujitori ai adevaratei credinte. In plus sfintele icoane fixindu-se asupra unor teme principale ca scena Nasterii Domnului, a Patimilor si a invierii, care nu lipsesc din nici o biserica pictata, stabilesc obiectivul esential al cultului divin. Noi teme iconografice legate de cultul Maicii Domnului au imbogatit pe parcurs bisericile crestine.
Sfintele icoane pictate nu oglindesc numai viata Bisericii in toata varietatea ei, ci sunt o parte integranta a ei, asa cum sunt ramurile in legatura cu trunchiul. Icoana nu numai ca se inspira din cultul Bisericii, dar formeza cu el un tot omogen, completandu-l, explicindu-l si marindu-i actiunea asupra sufletelor credinciosilor. Icoanele sunt o marturie a pogorarii lui Dumnezeu catre om si a efortului omului de ridicare catre Dumnezeu. De aceea iconele trebuie sa faca perceptibila prin aceasta arta prezenta harului Sfantului Duh. Este vorba de harul care insoteste pe cei care sunt reprezentati in sfantele icoane.

Recomandări

Etichete Descriptive ale Produsului

Folosește spații pentru a separa etichetele. Folosește ghilimele simple (') pentru expresii.


Color Swatches Magento extension by Galathemes Magento Themes